Web sitemizde kullanıcı deneyimini artıran Çerezler (Cookie) kullanılmaktadır. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmektesiniz.
" merhaba hocam, 43 yaşındayım bir çocuğum var. halam göğüs kanseri tedavisi görüyor. Ultrason sonucum;
yoğun heterojen fibrokistik değişiklikler izlendi.
sol memede saat 12-1 hizasında yaklaşık 17x9 mm boyutlarında lobüle konturlu hipoekoik lezyon izlendi. ( FA ?) Eski incelemesi ile karşılaştırılması ve gereklilik halinde biyopsi önerilir.
Sol meme saat 2-3 hizasında lobüle konturlu 7x4 mm boyutlarında hipoekoik lezyon saptandı. FA ? , fibroadenomatoid hiperplazi ?)
Sol meme saat 4 hizasında areolaya 2-3 cm uzaklıkta 5 mm boyutlarında 2 adet hipoekoik Düzgün konturlu lezyonlar saptandı.
En büyüğü sol meme saat 12 hizasında areola komşuluğunda 9x4 mm boyutlarında septali komplike kist olmak üzere birkaç adet benzer özellikte kist saptandı. US takipleri önerilir.
Sağ memede saat 9 hizasında en büyüğü 14.5x7 mm boyutlarında olmak üzere birbirine komşu çok sayıda hipoekoik düzgün konturlu lezyonlar dikkati çekti. Hastanın lezyonlarının çok sayıda olması nedeni ile MR incelemesi sonrasında biyopsi önerilir.
Sağ meme saat 1 hizasında periferal yerleşimli 3 mm ebatında hipoekoik lezyon saptandı. yrıca üst dış kadranda periferal yerleşimli 5mm nin altında düzgün konturlu hipoekoik Lezyonlar izlendi.
Sağ meme saat 12 hizasında 6x2 mm boyutlarında hipoekoik alan saptandı.
Sağ meme saat 8 hizasında septali 9x4 mm boyutlarında komplike kist izlendi.
Sağ meme saat 8 hizasında periferal yerleşimli 8x4 mm boyutlarında düzgün konturlu oval lezyon saptandı. ( FA ?)
Aksiller patolojik lenfadenopati izlenmedi.
Mammografi sol memede yer yer nodüler dansiteler izlenmektedir. sağ meme üst kadranda asimetrik dansiteler izlenmektedir.sağ memede dağınık mikrokalsifikasyonlar izlenmekdedir.hocam yorumlarınızı bekliyorum.kanser riskim var mı
..."
"Mr açıklamasına göre lomber lordoz düzleşmiştir. L5-S1 düzeyinde dejeneratif dehidratasyona bağlı sinyal intensite kaybı izlenmiştir. Disk mesafesinde daralma mevcuttur. Posterior santral protrüzyon izlenmektedir. Anterior epidural yağ hattı obliteredir. Dural keseye anteriordan indentasyon izlenmiştir...."
"Eşim 6 Nisan 2009 günü sağ kalça protez amaliyatı oldu. Amaliyatta sağ dizden ltını alçıya almışlardı. Hasta kendine geldiğinde ayak parmaklarını hissetmediğini söyledi. Yaklaşık 22 saat sonra alçı çıkarıldı. hasta ayak bileğinden aşağısını hissetmiyor.Amaliyatı yapanlar bunun geçici olduğunu söylediler, ilaç olarak akikobal, neurontın ve parol verdiler, hasta ayrıca 2006 aralık ayında sol kalça protezi sonrasında derin ven trombozu olduğundan plavixs ve daflon kullanıyor, amaliyattan bu güne 37 gün geçmesine ramen sağ ayak bileğinden aşağısını hissetmiyor ayrıca akşamları saat 20.00-24.00 arası çok ağrısı oluyor. Hastanın yaşı 65 ne yapabilirim? Bana vereceğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. ..."
"Merhaba,7 gun once yediklerimden kaynaklandıgını dusundugum bir gaz sancısı nedeniyle hastanenin acil bölümüne gittim. 5 aylık gebe olmam nedeniyle öncelikle kadın dogum bolumune yonlendirildim. Kadın dogum bolumunde herhangi bi sorunum olmadigi gozlemlendi. Cerrah larda klinik olarak apandist bulgusuna rastlamadı ancak radyolojinin cektigi ultrason goruntulerinden akut apandist olabilecegi soylendi. O gece agrimin azalmasi nedeniyle evime geldim ve 7 gundur agrilarim kesildi gibi ancak ara ara sag tarafımda sızlanmalar olabiliyor sizce GERCEKTEN APANDISTIM olabilir mi? Tekrar kontrole gitmedim cunku dedigim gibi ağrılarım cok siddetli diil. Bir diger sorum da apandist belirtiisnden sonra ne kadar surede anlasılır bu durum? Cok saskinim bu konuda aydınlatmanızı bekliyorum. Sımdıden tesekkurler..."
"Merhaba, doktorum cikolata kisti tanısı nedeni ile Progestan 200 mg ilacı kullanamı önerdi. Ilk kez dun kullandim ilaci ve 15 saat sonra baldırımda ara ara zonklama şeklinde ağrılar olmaya başladı. Gece baslayan agrilar, sabaha kesilmisti falat baldir agrisi, prospektuste ciddi yan etliler basligi altinda bulunan etkiler arasinda ve bu durumda ilacın kesilmesi onerilmekte. Buna ragmen ben ikinci dozu da kullandım. Gun icerisinde doktoruma maalesef ulaşip bilgi alamadim. Bu durumda ucuncu dozu da alarak ilaca devam etmeli miyim, yoksa tedaviyi kesmeli miyim? Yardimci olursaniz cok rahatlayacagim. Cok tesekkur ediyorum. Iyi calismalar...."
"2005 yılında sağ kolum omzumun alt kısmından kırıldı ardından anevrizmal kemik kisti tanısı konuldu. Ameliyat oldum ancak yaklaşık 8 ay sonra kolum tekrar kırıldı ve tekrardan akk teşhisi konulup, kalçamdan kemik alınarak ameliyat oldum. 4 sene sonra kolum ip çevirirken tekrardan kırıldı ve aynı teşhisle yine ameliyat oldum. 11 gün radyoterapi gördüm. 2 sene bir problemim olamamıştı ancak kontrollerim sırasında kistin nüks ettiğini öğrendim ve de her seferinde kistim dirseğime doğru yaklaştı yani aşağı doğru indi. Geçen sene kist yine nüks etti ayrıca kistim elimi hareket ettiren damara baskı yapıyordu ve bazen kolumu kullanmakta zorluk çekiyordum. Kolumun en ufak bir darbede kırılacağını bildiğim için yine ameliyat oldum. Doktorum kemiğim tamamen incelmesin diye damarlarıma baskı yapan kistli yeri temizledi ancak arka tarafında hala kist var.Şu an 18 yaşındayım ve ara ara ağrılarım oluyor bunun kemik içerisinde basıncın artması ve kolumun kırılması için ortam oluşturduğunu biliyorum. Tekrar ameliyat olmak istemediğim için doktorumdan radyoterapi görsem nasıl olur diye sorduğumda radyoterapi görmemi uygun bulmadı. Peki bu hastalık için ameliyattan başka bir tedavi yok mu? Sizin önerileriniz neler? Teşekkür ederim. ..."
Selam bugün doktora gittim ve sol diz menüsküsümün yırtık olduğu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi. Ayrıca çapraz bağlarımda kopma ihtimali de varmış. Zar zor yürüyorum, eğilip kalkamıyorum. Sizce ne yapmalıyım, ameliyat olmalı mıyım acaba?
"Yaptırdığım kan tahlili sonucunda Bilirubin değerimin normal seviyenin iki kat üzerinde olduğu gözlemlendi. Bilirubin değeri hangi durumlarda yüksek seyreder ? Mevcut Bilirubin sonucum ile hangi hastalıklardan bahsedilebilir ? ..."
"merhaba öncelikle teşekkür ederim yaklaşık 1.5 aydır sol serçe ve yüzük parmağımda uyuşma lar oluyor bazen şiddetli bazen hafif fakat herhangi bir nesneyi tutnaya çalıştığımda bir güçsüzlük hissediyorum bu uyuşma serçe parmakta daha fazla oluyor bunun cittiyetini ve sebebini örene bilirmiyim ilginize teşekkür ederim..."
"MERHABA BEN 26 YAŞINDA 1 ÇOCUK ANNESİYİM YAKLAŞIK 4.5 YIL ÖNCE KORUNMA YÖNTEMİ OLARAK RİA TAKTIRMAYA KARAR VERDİM İLGİLENEN DOKTOR HN RAHİM AÇIKLIĞIMIN DAR OLDUĞUNDAN DOLAYIHER HANGİ BİR SORUNLA KARŞILAŞMIYCAMI SÖLEMİŞTİ YANİ RİA VARKEN KESİNLİKLE ŞÜPHEYE DÜŞMÜYCEMİ FAKAT BEN YAKLAŞIK 1.5 AYDIR REGLE OLAMIYORUM VE KORKUYORUM 4.5 YILDIR İLK DEFA BÖYLE BİŞEYLE KARŞILKAŞIYORUM SORMAK İSTEDİĞİM 4.5 YIL SONRA HALA RİA VARKEN HAMİLE KALA BİLİRMİYİM İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM SAYGILAR..."
10 yılı geçkin bir süredir bel ağrısı sorunu yaşamaktayım, fakat 2 yıl önce hamileliğimin son aylarında farklılaştı, ani olarak belim tutuldu. Hareket etmem, ayağımı oynatmam yürümem daha doğrusu pozisyonumu değiştirmem imkansızdı, öylece kalakaldım. Bu 1-2 haftada geçti, işte o günden bu zamana kadar ne zaman azıcık zorlansam bu durum oluyor, bu çok acı verici, hiçbirşey yapamıyorum, birinin yardımıyla çok zor yürüyebiliyorum. Dinlenince yani 1- 2 gün geçince sabit bir ağrı kalıyor, geçmiyor. Bu şikayetler üzerine Lomber Spinal MR çektirdim. Sonuçlar şöyle:
DoktorumOnline.NET ile alanında uzman doktorlarımıza yaşadığınız sağlık problemi ile ilgili soru sorabilir, isterseniz de
doktorlarımız ile muayene için iletişim kurabilirsiniz. DoktorumOnline.NET size sizin en uygun doktora, en hızlı şekilde ulaşmanızı sağlar.