Web sitemizde kullanıcı deneyimini artıran Çerezler (Cookie) kullanılmaktadır. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmektesiniz.
"Mr sonucu .Maksiller sinuslerde ve ethmoidal hücrelerde mukoza kalinlasmalar izlenmektedir.Supravermian bölgede öncelikle lokal bir subaraknoidal lehine değerlendirilen 18×12×13.5 cm boyutunda bir alan izlenmektedir.diğer bulgular normal diyor.başta uyuşma ara ara ağrı vardı. ..."
"merhaba. başımda yaklaşık 1 aydır ağrı vardı.mr sonucunda aşağıdaki teşhis konuldu.teknik aksiyel T1-T2, sagital T1, proton, koronal:
sonuıç olarak : nazal septumda sağa deviasyon ile sağ nazal konkalarda hipetrofi olduğu tespit edildi. ayrıca diğer bulguların da normal olduğu sonucuna varıldı. bunun ne anlama geldiği, neden olduğu ne yapmam gerektiği konusunda bana yardımcı olabilir misiniz. teşekkürler...."
babam 76 yaşında, baş dönmesi şikayeti vardı. Beyin MR sonucunda büküntülü ve ektazik vertebraziler arter beyin sapına hafif derecede basılamaktadır. Pons sol kesiminde 4mm çaplı laküner infarkt izlenmektedir. Bileteral periventriküler-subkortikal alanlarında ve sentrum semiovalede çok sayıda milimetrik boyutlu iskemik gliotik odak dikkati çekmektedir. Sağda otomastoid, solda nazal konka hipertrofisisfenoid sinus tabanında mukozal kalınlaşma. Serebral hemisferde milimetrik dilateperivasküler mesafalar ait BOS ile izointens görünümler izlenmektedir. Hemisifer kortikalsulkus derinlikleri artmıştır. Diffuz serebral atrofiyesekonder 3.ve lateral ventriküller hafif derecede genişlemiştir. Doktor koraspirin 300-ebixa ve nootropil verdi, babamın baş dönmesi haricinde şikayeti yok, teşhis;serebral enfaktüs ve aizhemeir teşhisi koydu nöroloji doktoru, sizce teşhis doğru mu,neler yapabileceğimi yada nelere gidebileceğimi ve diyet önerebilir misiniz? gerçekten zor durumdayım, çok teşekkür ederim...."
"Merhaba,
Benim kuzenimde kas erimesi varmış, durumları iyi değil, sigortası yok, babaları da vefat etti, yürümekte zorlanıyor, yolda birkaç kez düşmüş, babam bir kere özele götürmüş, iğne vermişler, iğneler bitmiş ve teyzem ne yapacağını bilemiyor, oğlunun gözü önünde erimesine çok üzülüyor, kas erimesinin tedavisi var mıdır, ne yapmamız gerekir, bize fikir verebilir misiniz?..."
"Merhabalar: ben 29 yaşındayım, kısa bir süredir sanırım sıkıntılardan olsa gerek, gözlerimin önünden zaman zaman açık siyah noktalar uçuşuyor, ayrıca zaman zaman da sarı lekeler görüyorum, uzun uzun o lekelere bakıyorum oradaki sarı lekeyi silmeye çalışıyorum, bunu dılında çok fazla unutkanlık yaşıyorum, bir yere gittiğim zaman oraya neden gittiğimi unutuyorum, gündüzleri özellikle öğlen saatleri çok fazla uykum geliyor ve en az 2 saat uyumaz isem rahatlıyamıyorum sizce bende bir sorun var mıdır? yoksa psikoljik bir durum mudur, teşekkür ederim....."
"Hocam öncelikle iyi günler dilerim. 54 yaşında bir annem var. Annemde sürekli bir baş ağrısı ve halsizlik var. Bizde nöroloji doktoruna gittik ve MR çekildi. Mr Sonucun da aynen şunlar yazıyor.
Bulgular: Sağ sentrum semiovale seviyesinde juksakortikal yerleşimli fokal T2 hiperintens nodüler sinyal değişikliği izlenilmektedir. Ayrıca sağ lateral ventrikül frontal hornu komşuluğunda fokal T2 hiperintensitesi görülmektedir. Korpus kallozumunda perikallozal bölgede bazal ganglionlarda ve beyin sapında patolojik sinyal değişikliği saptanmamıştır. Sonuç: Serebral ak maddede nonspesifik T2 hiperintensiteleri
Bu sonucu doktora gösterdim bir şey yok dedi. T2 hiperintensiteleri nedir? Açıklarsanız sevinirim...."
"Ellerim, parmaklarım sürekli uyuşuyor gece bu uyuşmalardan dolayı kalkıp oturuyorum. En son gittiğim doktor bu hastalağının ileri safhada olduğu için ameliyat olmam gerektiğini söyledi. Ameliyattan korkuyorum. Başka bir çare yok mu? Teşekkür ederim...."
"Değerli Hekimler,
Kızım 19 aylık ve 30 haftalıkken mekonyum aspirasyonu nedeniyle 1500 gr olarak doğdu, 8 gün yoğun bakımda kaldı. Beyin USB si çekilmişti ve sonuç normaldi. Otumaya 12 aylıkken başladı fakat dengesini çabuk yitiriyordu şimdi daha uzun süre oturabiliyor fakat gövdesi öne doğru eğiliyor. Konuşmaya 8 aylıkken başladı ve 30 kelime civarında net konuşabiliyor, basit kelimeleri birkaç kez tekrarlayınca öğreniyor. Algılaması iyi, kişileri ve nesneleri tanıyor, sorulara cevap verebiliyor. Ellerini kullanabiliyor, cisimleri kavrayıp iki cismi birbirine vurabiliyor.Vücudunun bölümlerini biliyor ve istendiğinde gösterebiliyor. Fakat ilk tercihi sağ elini kullanmaktan yana , eğer sağ elini tutarsak ozaman sol eline yöneliyor, aynı zamanda sol elinde sağ eline göre bir beceri kaybı var. Yemeklerini kaşıkla, çatalla ya da eliyle yiyebiliyor. Yatarken doğrulamıyor sadece başını ve gövdesinin yarısını kaldırıyor, ellerimize tutunarak kendini çekiyor ve kalkıyor. Mama sandalyesinde 135 derecelik yatar açıdan..."
"Mama sandalyesinde 135 derecelik yatar açıdan destek almadan 90 derecelik açıya doğrultabiliyor ve tepsiden destek alarak ayağa kalkabiliyor. Kanepeye tutunarak ayakta durabiliyor fakat sıralama yapmıyor. Kollarından tutunca adım atabiliyor, istediği yöne yöneliyor.Fakat parmak ucunua basıyordu. 17 aylıkken çekilen karniyal MR sonucu; Her iki serebral hemisferde periventriküler beyaz cevherde ve sentrum semiovale düzeyinde lökomalazi ile uyumlu sinyal değişikliği ve koprus kallozumda incelme görüldü. 2 aydır evde egzersiz yapıyoruz. İlk başta ayaklarını çok kasıyordu ve acı çekiyordu , egzersizleri yaptırmak istemiyordu. 3 haftadır egzersizleri rahat yaptırıyor, ve sol ayağını parmak ucuna basmıyor, sağ ayağını ise kanepeye tutunurken birkaç dakika geçtikten sonra tabanıyla basmaya başlıyor. Kucağımda otururken sıçrayarak ayağa kalkabiliyor.Denizde ayaklarını ayrı ayrı çırparak yüzebiliyor. Emekleme pozisyonunda durmak istemiyor ağlıyor fakat kafasını tutabiliyor sağa sola çevirebiliyor. Göz ve kulak muanesi ..."
"Göz ve kulak muanesi sonuçları normal.Yürüyemediği ve otururuken öne eğildiği için SP olma ihtimali üzerinde düşünüyorum. Fakat kas kasılmasının sadece 1 aylık egzersizde azalması acaba tendom kısalığı gibi bir rahatızlık olabilir mi diye de düşündürüyor. Bu konudaki düşüncenizi yazabilirseniz çok sevinirim.
Saygılarımla,..."
"MERHABA ARKADAŞIM WİLSON HASTASI 4 AY ÖNCE WİLSON TEDAVİSİ GÖRMEYE BAŞLADI FAKAT İLAÇLAR HİÇBİR ETKİSİNİ GÖSTERMEDİ.HATTA DAHADA KÖTÜ OLMAYA BAŞLADI.WİLSON İLAÇ TEDAVİSİNE BAŞLANDIKTAN SONRA ETKİSİNİ NE KADAR SÜREÇTE GÖSTERİR LÜTFEN YARDIMCI OLUN HASTA 17 YAŞINDA...."
DoktorumOnline.NET ile alanında uzman doktorlarımıza yaşadığınız sağlık problemi ile ilgili soru sorabilir, isterseniz de
doktorlarımız ile muayene için iletişim kurabilirsiniz. DoktorumOnline.NET size sizin en uygun doktora, en hızlı şekilde ulaşmanızı sağlar.